Комплетна документација за студијски програм

Опис (највише 500 речи):

 

Интегрисане академске студије ТЕХНИКА И ИНФОРМАТИКА, предвиђеним садржајима и методама рада, треба да обезбеде:

  • образовање наставника компетентног за трансфер знања из области технике и информатике (компетенције за наставну област, предмет и методику наставе), за поучавање, подршку развоју личности ученика и комуникацију и сарадњу;
  • овладавање системима концепата и теорија о технолошким системима, производњи, техници, информатици и информационим технологијама;
  • овладавање системима концепата и теорија о настави и педагошком деловању у традиционалном и електронски подржаном образовном окружењу;
  • стицање академских вештина и метода за њихово даље усавршавање и развој;
  • развој самосталности, аналитичког и критичког приступа у решавању педагошких и техничко-технолошких проблема;
  • развој стваралачких способности и вештина за спровођење различитих процедура развоја техничко-технолошког образовног подручја, али и техничко-технолошког подручја у ваншколским условима;
  • образовање и оспособљавање стручњака за рад у динамичном педагошком процесу: оспособљавање за планирање наставног и васпитно-образовног рада, препознавање и решавање проблема, евалуацију и унапређивање процеса,
  • образовање и оспособљавање стручњака за истраживачки  рад у посебним техничко-технолошким подручјима и за трансфер ових сазнања у одговарајућа образовна подручја;
  • обезбеђивање квалитетног наставничког кадра за трансфер техничко-технолошко-информатичких сазнања у наставни процес и тиме повећавање техничко-технолошких компетенција ученика, а као крајњи циљ и повећање техничко-технолошке и информатичке писмености и компетенција свих грађана;
  • оспособљавање студената за даље самообразовање и истраживање;
  • стицање професионалних компетенција и развој метода за њихово даље усавршавање као основе професионалног и/или научног развоја.
  • Посматрано из угла потреба система васпитања и образовања у Србији, циљ овог студијског програма је развој наставника-професионалца компетентног да врши трансфер техничко-технолошких и информатичких знања, дa раним радом са децом усмерава њихову техничку и информатичку писменост и професионални развој, а тиме делује на подизање нивоа техничко-технолошког подручја рада у држави.

    Посебни циљеви овог студијског програма одређени су друштвеним контекстом и стратегијом развоја нашег друштва као друштва знања и континуираног доживотног учења.

     

    Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи):

     

    Савладавањем студијског програма интегрисаних академских студија ТЕХНИКА И ИНФОРМАТИКА студент стиче академски назив мастер професор технике и информатике и професионалне компетенције које обезбеђују квалитетно обављање професионалне делатности.

    Опште компетенције:

    ·         систематизована знања о основним подручјима професионалног деловања;

    ·         способности и вештине критичког осмишљавања, интеграције практичних и теоријских основа и истраживања проблема у радним процесима;

    ·         вештине ефикасне социјалне интеракције и систем тимских компетенција;

    ·         оспособљеност за континуирано образовање и изграђивање интердисциплинарног приступа проблемима;

    ·         спремност примене начела професионалне етике.

    Предметно-специфичне компетенције:

    ·         систем сложених теоријских и практичних знања и разумевање техничког и информатичког подручја: познавање производних процеса и технолошких система; знања, способности и вештине тумачења социјалних, етичких и еколошких ефеката управљања у техничко-технолошком подручју, и ефеката човековог рада у индустријским системима; коришћење софтверских апликација за израду докумената; програмирање у процедуралном и објектно-оријентисаном програмском окружењу; израда мултимедијалних садржаја, мањих база података, Интернет web страна;

    ·         вештине планирања и управљања процесима учења;

    ·         оспособљеност за развој, иновирање и примену савремених метода и облика учења и поучавања;

    ·         оспособљеност за примену и развој иновација у техничком и информатичком подручју и професионалном деловању; вештине унапређивања радног окружења и рада;

    ·         вештине интеграције сазнања различитих дисциплина и оспособљеност за коришћење теоријских знања за интерпретирање наставе и техничког и информатичког образовања.

     

    Опис исхода учења (највише 200 речи):

    Општи исходи су усклађени са Стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја, као и са степеном развијености техничког и информатичког подручја у оквиру различитих технологија. СП ИАС ТИ омогућава да студент завршетком студија:

    ·         познаје систем, принципе, циљеве, исходе и стандарде образовања и васпитања;

    ·         прилагођава наставни процес и педагошке активности карактеристикама ученика;

    ·         формира и критички анализира систем сложених теоријских и практичних фактографских, концептуалних, процедуралних и метакогнитивних знања и вештина у области технике и информатике: приказује и објашњава производне процесе и технолошке системе, тумачи социјалне и еколошке ефекте управљања у техничко-технолошком подручју, као и ефекте човековог рада у индустријским системима; ова знања систематично уређује и преноси ученицима;

    ·         користи различите софтверске апликације; познаје процедуралне и објектно-оријентисане програмске језике, самостално креира софтверска решења и уме да поучава ученике како да програмирају у њима; креира и употребљава мултимедијалне садржаје; креира и одржава мање базе података и  веб странице и поучава ученике у томе;

    ·         истражује проблеме у наставном процесу и препознаје истраживачке проблеме у различитим технолошким системима и радним процесима које представља ученицима;

    ·         креативно примењује једноставне технике и производне и информационе технологије у наставном процесу и раду са ученицима;

    ·         усклађује своју праксу са иновацијама у образовању и васпитању;

    ·         планира и управља процесима наставе и учења подстичући функционалне стилове и стратегије учења, програмира садржаје наставе и наставни рад;

    ·         планира и управља процесима поучавања и учења одраслих полазника;

    ·         разуме и планира социјалну интеракцију у наставним и ваннаставним активностима и користи технике успешне комуникације, укључујући и могућности ИКТ;

    ·         интердисциплинарно приступа анализи проблема (наставе и/или технике и информатике укљученим у наставу) и њиховом решавању,

    ·         користи један страни језик за унапређивање знања у предметној области и педагошким подручјима;

    ·         прати и евалуира наставни процес и наставни рад, способан је за саморефлексију.

     

    Назив предмета Сем. Обав./Изб.
    doc CAD/CAE конструисање 9 И
    doc CAD/CAM технологије 9 И
    doc Алати и технологије за Е-учење 9 И
    doc Архитектура рачунара 4 О
    doc Базе података 7 И
    doc Веб технологије 9 И
    doc Вероватноћа и статистика 7 О
    doc Дискретна математика 4 И
    doc Докимологија 9 И
    doc Екологија 9 И
    doc Електронско пословање 9 И
    doc Енглески језик 1 3 О
    doc Енглески језик 2 8 О
    doc Енергетска ефикасност 9 И
    doc Ефективност техничких система 8 И
    doc Интернет програмирање 6 И
    doc Информационe технологије 1 О
    doc Комуникологија 1 И
    doc Мастер рад 10 О
    doc Математика 1 1 О
    doc Математика 2 2 О
    doc Математика информатике 4 И
    doc Материјали 2 О
    doc Машински елементи 4 О
    doc Менаџмент квалитетом 8 И
    doc Методика информатике и технике 9 И
    doc Методика технике и информатике 8 О
    doc Методички практикум из архитектуре и организације рачунара 10 И
    doc Методички практикум из електричних мерења 10 И
    doc Методички практикум из електронике 10 И
    doc Методички практикум из индустријског дизајна 10 И
    doc Методички практикум из компјутерске графике 10 И
    doc Методички практикум из основа програмирања 10 И
    doc Методички практикум из роботике 10 И
    doc Методички практикум из технологије обраде 10 И
    doc Методички практикум из технолошких система 10 И
    doc Моделирање и симулација механичких процеса 9 И
    doc Мултимедијални системи 7 И
    doc Нацртна геометрија 1 О
    doc Неконвенционалне технологије 6 И
    doc Нумерички и статистички софтвери 9 И
    doc Објектно оријентисано програмирање 5 О
    doc Обновљиви извори енергије 9 И
    doc Образовна технологија 9 И
    doc Оперативни системи 4 О
    doc Општи енглески језик 1 И
    doc Основе електронике 5 О
    doc Основе телекомуникација 7 О
    doc Педагогија 5 О
    doc Практикум из архитектуре рачунара 6 И
    doc Практикум из енергетске електротехнике 6 И
    doc Примењена енергетска електротехника 6 О
    doc Програмски језици 4 О
    doc Програмско управљање машинама 8 О
    doc Производне технологије 5 О
    doc Психологија 3 О
    doc Развој архитектуре 7 О
    doc Развој информационих система 7 И
    doc Рачунарске апликације 2 О
    doc Рачунарске мреже и комуникације 6 О
    doc Саобраћај и саобраћајни системи 7 И
    doc Стручна школска пракса 1 6 О
    doc Стручна школска пракса 2 8 О
    doc Стручна школска пракса 3 9 О
    doc Теорија електричних кола 7 И
    doc Теоријске основе израде мастер рада СИР 10 О
    doc Термотехника 5 О
    doc Техничка механика 1 2 О
    doc Техничко цртање 3 О
    doc Технолошки процеси 6 И
    doc Увод у информационе системе 6 И
    doc Увод у програмирање 3 О
    doc Увод у техничке системе 1 И
    doc Урбанизам и грађевинарство 8 О
    doc Физика 1 1 О
    doc Физика 2 2 О
    doc Физичке основе електротехнике 3 О