Прихватам
Овај сајт користи колачиће, уколико наставите са његовим коришћењем сматра се да сте сагласни са нашом политиком приватности.
Вељко Алексић

Др Вељко Алексић
Ванредни професор
Ужа научна област: Образовна технологија
Катедра за информационе технологије

Факултет техничких наука у Чачку

Универзитета у Крагујевцу

Светог Саве 65

32102 Чачак
Србија


Тел.:  +381 032/302-722

Факс: +381 032/342-101

Број кабинета: 225

 veljko.aleksic@ftn.kg.ac.rs

NАUČNА ОBLАSТ I PRЕDМЕТI

Uža nаučnа оblаst: Obrazovna tehnologija

 

Prеdmеti nа osnovnim, master i doktorskim akademskim studiјаmа: Obrazovna tehnologija, Računarska grafika i simulacije, Razvoj digitalnih igara, Dizajniranje digitalnih igara, Digitalna kompetentnost nastavnika, Metodika nastave, Metodika nastave računarstva i informatike, Inteligentni obrazovni sistemi.

 

Oblasti istraživanja: Obrazovna tehnologija, Digitalne igre, Računarska grafika i simulacije, Neuronauka, Metodika nastave.

PЕDАGОŠKО I RАDNО АNGАŽОVАNJE

(2008) Kurs Oracle Academy - Database Design and Programming With SQL

(2010-2016) Аdministrаtоr Moodle Sistеmа zа еlеktrоnskо učеnjе nа Теhničkоm fаkultеtu u Čаčku.

(2010) Učеstvuje nа rеаlizаciјi prојеktа „Vrеdnоvаnjе prоgrаmа оglеdа u оsnоvnоm оbrаzоvаnju i vаspitаnju“ - Zаvоd zа vrеdnоvаnjе kvаlitеtа оbrаzоvаnjа i vаspitаnjа, Bеоgrаd

(2011) Sаrаdnik nа prојеktu „TEMPUS 511126 DL@WEB“ - Univеrzitеt u Krаguјеvcu

(2011) Asistеnt nа međunаrоdnоm prојеktu „Master studies development program (MSDP)“ – WUS Austria

(2011-2013) Člаn stručnоg timа zа prеdmеt Теhničkо i infоrmаtičkо оbrаzоvаnjе nа prојеktu „Rаzviјаnjе оbrаzоvnih stаndаrdа zа krај оsnоvnоg, оpštеg srеdnjеg i srеdnjе stručnоg оbrаzоvаnjа“ – Zаvоd zа vrеdnоvаnjе kvаlitеtа оbrаzоvаnjа i vаspitаnjа, Bеоgrаd

(2011-2012) Kоаutоr i trеnеr аkrеditоvаnоg programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača, stručnih saradnika i direktora „Hipеrmеdiја u nаstаvi“, br. 140, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2012-2013) Stručni saradnik za Digitalnu pismenost na projektu „Razvijanje obrazovnih standarda za kraj osnovnog obrazovanja odraslih“ – Zаvоd zа vrеdnоvаnjе kvаlitеtа оbrаzоvаnjа i vаspitаnjа, Bеоgrаd

(2012) Član organizacionog odbora „Tehnika i informatika u obrazovanju - TIO 2012“, Tehnički fakultet Čačak, Univerzitet u Kragujevcu

(2013-2014) Član stručnog tima za predmet Tehničko i informatičko obrazovanje na projektu "Revizija standarda za kraj prvog ciklusa obaveznog obrazovanja" - Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2013) Realizator seminara "Obuka zaposlenih u obrazovanju za primenu obrazovnih standarda za osnovno obrazovanje odraslih", Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2014) Član Komisije za analizu usklađenosti nastavnog predmeta Računarstvo i informatika sa evropskim ECDL standardima, JISA - Informatički savez Srbije, Beograd

(2014) Član organizacionog odbora „Tehnika i informatika u obrazovanju - TIO 2014“, Fakultet tehničkih nauka u Čačku Univerziteta u Kragujevcu

(2015) Junior Non Key Expert na projektu "Support Human Capital Development and Research - General Education and Human Capital Development", EUROPEAID/131566/C/SER/RS

(2016) Član Radne grupe za definisanje predloga izmena nastavnih planova i programa iz oblasti tehnike, tehnologije i informatike u osnovnom i srednjem obrazovanju, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije

(2016) Član organizacionog odbora „Technics and Informatics in Education - TIO 2016“, Faculty of Technical Sciences Čačak, University of Kragujevac

(2016) Stručno akademsko usavršavanje u okviru Erazmus+ programa u trajanju od sedam dana na Departmanu za informatiku, Prirodno-matematički fakultet, Artistotelov univerzitet u Solunu, Grčka

(2016) Član Radne grupe za pripremu „Novog nastavnog programa za predmet tehničko i informatičko obrazovanje za peti razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2016-2018) Realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika „Primena informatičkih tehnologija u osnovnom i srednjem obrazovanju – interaktivni pristup sa praktičnim primerima“, br. 623, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2016-2018) Realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika „Primena informatičkih tehnologija u nastavi TIO – interaktivni pristup sa praktičnim primerima“, br. 624, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2017) Član Radne grupe za „Pripremu novog nastavnog programa za predmet tehnika i tehnologija za 6. razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2017) Član Radne grupe za „Pripremu novog nastavnog programa za predmet informatika i računarstvo za 6. razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2017) Saradnik na projektu „Konceptualizacija i vrednovanje obuke nastavnika za uvođenje novog predmeta Tehnika i tehnologija i primenu relevantnih programskih sadržaja“, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2017) Realizator obuke nastavnika za uvođenje u obrazovni sistem novog nastavnog predmeta Tehnika i tehnologija i primena novih relevantnih sadržaja, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2018) Član organizacionog odbora „Technics and Informatics in Education - TIE 2018“, Faculty of Technical Sciences Čačak, University of Kragujevac

(2018) Član naučnog odbora „18th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies“ za sekciju „Digital Game and Intelligent Toy Enhanced Learning“, Indian Institute of Technology Bombay, Mumbai, India

(2018-2020) Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju „Eduardo – školski računarski interfejs“, br. 786, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2018-2021) Angažovan za izvođenje nastave na Pedagoškom fakultetu u Užicu Univerziteta u Kragujevcu na predmetima Digitalna pismenost, Nove tehnologije u obrazovanju, Metodika nastave informatike i Metodika programiranja

(2018-2019) Rukovodilac projekta „Osnaživanje kompetencija studenata - master profesora tehnike i informatike za preduzetničko obrazovanje i podršku profesionalnom razvoju učenika (MPTIPoPr)“, programska aktivnost „Razvoj visokog obrazovanja“ Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja

(2018-2019) Rukovodilac projekta „Digitalna transformacija predmeta obrazovna tehnologija (DTPOT)“, programska aktivnost „Razvoj visokog obrazovanja“ Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja

(2018) Član Radne grupe za „Izradu predloga programa nastave i učenja Tehnike i tehnologije za sedmi razred osnovne škole“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2018) Učešće u Međunarodnom programu procene učeničkih postignuća – PISA 2018, Nacionalni PISA tim Republike Srbije

(2019-2024) Član komisije za samovrednovanje kvaliteta studijskih programa, nastave, rada nastavnika, službi i uslova rada, Fakultet tehničkih nauka u Čačku

(2019) Stručno lice za pripremu stručne ocene kvaliteta rukopisa udžbenika i radi davanja stručnog mišljenja o kvalitetu rukopisa priručnika, dodatnih nastavnih sredstava, didaktičkih sredstava i igrovnih sredstava, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2019) Član naučnog odbora „The 19th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2019)“ za sekciju „Digital Game and Intelligent Toy Enhanced Learning“, Center of Excellence for Social Technologies (NEES), Federal University of Alagoas, Maceió, Brazil

(2019) Član Radne grupe za „Izradu predloga programa nastave i učenja Tehnike i tehnologije za osmi razred osnovne škole“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2019) Recenzent Nacionalnog tela za akreditaciju i proveru kvaliteta u visokom obrazovanju – Komisija za akreditaciju i proveru kvaliteta

(2019) Član naučnog odbora „9th Balkan Conference in Informatics“ za sekciju „WoTEL 2019 – Workshop on TEL – Technology Enhanced Learning“, Technical University of Sofia, Bulgaria

(2019) Član naučnog odbora „Learning in Virtual Communities - LVC 2019“ Faculty of Technical Sciences Čačak, University of Kragujevac

(2019) Član Radne grupe za „Pripremu predloga plana i programa nastave i učenja za učenike sedmog i osmog razreda osnovnog obrazovanja i vaspitanja sa posebnim sklonostima za matematiku“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2019) Član Radne grupe za „Pripremu predloga programa nastave i učenja izbornog programa: Primenjene nauke 2 za treći i četvrti razred opšteg srednjeg obrazovanja i vaspitanja“ – Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2020) Član naučnog odbora „2020 International Conference on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (INISTA)“, IEEE, Novi Sad, Serbia

(2020) Član organizacionog odbora „Technics and Informatics in Education - TIE 2020“, Faculty of Technical Sciences Čačak, University of Kragujevac

(2020) Kurs Fundamentals of Deep Learning for Computer Vision, Deep Learning Institute, nVidia

(2021) Član radne grupe za izradu predloga Programa nastave i učenja predmeta „Tehnika i tehnologija za sedmi i osmi razred osnovne škole“ i „Informatika i računarstvo za osmi razred osnovne škole“, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd

(2021) Rukovodilac studijskog programa IAS Tehnika i informatika, Fakultet tehničkih nauka u Čačku

(2021) Rukovodilac studijskog programa MAS Predmetna nastava, Fakultet tehničkih nauka u Čačku

(2021) Član programskog odbora „2021 IEEE International Conference on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (IEEE INISTA-2021)“, IEEE, Kocaeli, Turkey

(2022) Junior Non-key Expert Trainer for Training different groups of Stakeholders на пројекту „Improving the Quality of Education by Introducing Examinations at the End of Secondary Education“, EuropeAid/138188/DH/SER/RS

(2021-2023) Сарадник на Erasmus+ пројекту „HE and VET alliance establishment according to Bologna Principals Implementation via VET teachers’ capacity building (ALLVET)“, 609952-EPP-1-2019-1-RS-EPPKA2-CBHE-JB, Универзитет у Крагујевцу

(2022) Члан програмског одбора „The 1st International Workshop on Metaverse and Artificial Companions in Education and Society“, The Education University of Hong Kong

(2022) Члан програмског одбора „16th International Conference on INnovation in Intelligent SysTems and Applciations (INISTA 2022)“, IEEE, Biarritz, France

(2022) Član programskog odbora „The 2nd International Workshop on Metaverse and Artificial Companions in Education and Society“, The Education University of Hong Kong

(2022) Član programskog odbora „The 1st International Conference on Metaverse and Artificial Companions in Education and Society (MetaACES 2023)“, The Education University of Hong Kong (EdUHK)

Član IEEE Computer Society Technical Commitee on Learning Technology

ODABRANE REFERENCE

  1. Bjekić, D., Aleksić, V., Vučetić, M. (2012). Dvodimenzionalni model Blumove taksonomije u nastavi TIO. Kоnfеrеnciја Теhnikа i Infоrmаtikа u Оbrаzоvаnju - ТIО 2012, Zbоrnik rаdоvа, Čаčаk, jun 2012, str. 66-75.
  2. Aleksić, V., Zdravković, D., Stanković, D., Stanojević, D., Gomilanović, S. (2013). Opšti standardi postignuća za osnovno obrazovanje odraslih - Priručnik za nastavnike - Digitalna pismenost. Beograd: Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja. ISBN: 978-86-86715-44-9
  3. Aleksić, V., Ivanović, M., Budimac, Z., Popescu, E. (2016). Commercial Off-the-Shelf Games as Learning Media. Proceedings of the 17th International Conference on Computer Systems and Technologies, CompSysTech’16, June 23-24, Palermo, Italy, ACM International Conference Proceeding Series, Vol. 1164, ACM Inc., N.Y. USA, pp. 355-360. doi: 10.1145/2983468.2983493
  4. Aleksić, V., Ivanović, M. (2016). Psychometric evaluation of the reliability of IPVIS-OS multiple intelligences assessment instrument for early adolescents. Journal of Educational Sciences and Psychology, VI(LXVIII)1, pp. 21-34. ISSN: 2247-6377
  5. Aleksić, V., Ivanović, M. (2016). Introductory Programming Subject in European Higher Education. Informatics in Education, 15(2), pp. 163-182. ISSN: 1648-5831. doi: 10.15388/infedu.2016.09
  6. Aleksić, V., Ivanović, M. (2017). Digital Gameplay Habits and Multiple Intelligences Profile of Early Adolescents Living in Rural Areas. Proceedings of IEEE 17th International Conference on Advanced Learning Technologies, Timisoara, Romania, IEEE Computer Society Order Number E6112, 3-7th July, pp. 119-122. ISSN: 2161-377X. doi: 10.1109/ICALT.2017.35
  7. Aleksić, V., Ivanović, M. (2017). A Literature Review of Empirical Research on the Effects of Digital Games on Learning Styles and Multiple Intelligences. Croatian Journal of Education, 19(2), pp. 511-562. ISSN: 1848-5197. doi: 10.15516/cje.v19i2.2060
  8. Aleksić, V., Ivanović, M. (2017). Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences. Croatian Journal of Education, 19(3), pp. 697-727. ISSN: 1848-5197. doi: 10.15516/cje.v19i3.2262
  9. Aleksić, V. (2017). Digital Gameplay Preferences and Multiple Intelligences Profile of Early Adolescents in Serbia. Proceedings of the 11th European Conference on Game-Based Learning, ECGBL 2017, Graz, Austria, 5-6th October, pp. 775-783. ISSN: 2049-100X. ISBN: 978-1-911218-57-9
  10. Politis, D., Tsirantonakis, A., Aleksić, V., Nteropoulos, P., & Margounakis, D. (2017). Mobile Communications Technologies Impact on Radio Frequency Broadcasts. Interactive Mobile Communication Technologies and Learning -  Proceedings of the 11th IMCL Conference, 30th November-1st December, Thessaloniki, Greece, Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 725, Springer, Cham, Switzerland, pp. 778–788. ISSN: 2194-5357. ISBN: 978-3-319-75174-0. doi: 10.1007/978-3-319-75175-7_76
  11. Aleksić, V. (2018). Early Adolescents’ Digital Gameplay Preferences, Habits and Addiction. Croatian Journal of Education, 20(2), pp. 463-500. ISSN: 1848-5197. doi: 10.15516/cje.v20i2.2583
  12. Ivanović, M., Klašnja Milićević, A., Aleksić, V., Bratić, B., Mandić, M. (2018). Experiences and perspectives of Technology-enhanced learning and teaching in higher education – Serbian case. 22nd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems, Procedia Computer Science, 126, Belgrade, Serbia, 3-5th September, pp. 1351–1359. doi: 10.1016/j.procs.2018.08.086
  13. Aleksić, V., Politis, D. (2020). The Characteristics of Virtual Reality Usage in Educational Systems, 2020 International Conference on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (INISTA), IEEE, Novi Sad, Serbia, 24-26th August, pp. 46:1-46:5, ISBN: 978-1-7281-6799-2 doi: 10.1109/INISTA49547.2020.9194682
  14. Politis, D., Stagiopoulos, P., & Aleksić, V. (2020). Advanced Technologies and Standards for Interactive Educational Television: Emerging Research and Opportunities. Hershey, PA: IGI Global. ISBN: 978-1-7998-0253-2 doi:10.4018/978-1-7998-0253-2
  15. Politis, D., Aleksić, V., Stamkopoulos, G. T., Kyraiafinis, G. (2021). NavMusApp: Exploring the Instrumental Continuum. In: Auer M. E., Tsiatsos T. (eds) Internet of Things, Infrastructures and Mobile Applications. IMCL 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1192. Springer, Cham. doi: 10.1007/978-3-030-49932-7_98
  16. Aleksić, V. (2021). Obrazovna tehnologija u digitalnom domenu. Čačak: Fakultet tehničkih nauka. ISBN: 978-86-7776-249-0
  17. Aleksić, V., & Politis, D. (2023). The impact of interactive digital technology exposure on generation Z students learning performance in Computer graphics and simulations: A comparative study of Greece and Serbia. Inovacije u Nastavi, 36(2), 1-16. doi:10.5937/inovacije2302001a
  18. Алексић, В. (2023). Рачунарска графика. Чачак: Факултет техничких наука. ISBN: 978-86-7776-268-1
  19. Алексић, В. (2023). Развој дигиталних игара. Чачак: Факултет техничких наука. ISBN: 978-86-7776-269-8
  20. Aleksić, V., & Politis, D. (2023). Trait Emotional Intelligence and Multiple Intelligences as Predictors of Academic Success in Serbian and Greek IT Students, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 11(2), 173-185. doi:10.23947/2334-8496-2023-11-2-173-185